Dag 4: Springdale - Bryce Canyon - Springdale - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 4: Springdale - Bryce Canyon - Springdale - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 4: Springdale - Bryce Canyon - Springdale

Door: Sanne en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Mei 2015 | Verenigde Staten, Springdale

Vanmorgen ging om 06:15 uur de wekker. Met lichtelijke spierpijn in bil- en bovenbeenspieren stonden we op. We pakten onze rugzakken in voor de hike in Bryce Canyon NP. Om 07:00 uur konden we ontbijten in de saloon die bij het motel hoort.

Na het ontbijt hebben we de auto getankt en zijn we begonnen aan de 150 km lange tocht naar Bryce Canyon. Deze tocht bestond de eerste 20 km voornamelijk uit opwaartse haarspeldbochten naast een steile afgrond. Van vangrails hebben ze hier nog niet gehoord. Ook reden we een tunnel door. Deze tunnel was ong. 800 meter lang en had geen enkele verlichting, ventilatie of andere hoogstaande A73 techniek.
Gedurende de autorit zagen we de omgeving veranderen. De beplanting werd steeds groener. Hoe hoger we kwamen hoe kouder het werd. Op de plek van bestemming was de temperatuur nog maar 15 graden en viel er af en toe een drupje regen. In dit gebied leven veel reeën. We zijn 3 verse kadavers tegen gekomen. Op de terugweg hebben we nog flink moeten remmen voor een koppel levende reeën welke vlak naast de highway aan het grazen waren. Sanne zag deze reeën overigens aan voor kangoeroes…… Welkom in Australië.

Eenmaal aangekomen in het park zijn we met de shuttlebus richting het startpunt van onze hike gebracht. Ook deze hike hadden we van te voren uitgezocht. Het was de peek-a-boo loop en de Queens Graden Trail. Wederom een zware maar hele mooie tocht. Zie foto’s. We zijn gestart op 2.800 meter, het totaal aantal afgelegde hoogtemeters bedroeg ong. 1.000. Na deze hike zijn we de 150 km lange tocht naar ons hotel weer terug gereden.

Terug in Springdale kwamen we de auto bijna niet meer uit van de spierpijn. We hebben in ons motel nog even een duik in het zwembad genomen, de temperatuur hier was wat aangenamer namelijk 31 graden. Na wederom bij Oscar’s te hebben gegeten zijn we terug gegaan naar het motel om o.a. onze koffers in te pakken voor morgen.
Morgen gaat de wekker weer om 06:15. We zullen onze weg vervolgen naar Page, waar we een relatief rustige dag voor de boeg hebben. De foto’s van dag 3 en 4 volgen op een later tijdstip. We hebben nl ruzie met de Wifi hier.