Dag 5: Springdale – Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 5: Springdale – Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 5: Springdale – Page

Door: Sanne & Gerard

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Mei 2015 | Verenigde Staten, Page

Dag 5 van onze tour. Een niet verwachtte verrassing. Na onze TomTom ingesteld te hebben voer deze ons wederom via de (prachtige) Zion bergpas naar onze nieuwe bestemming in Page (Arizona). Onderweg voordat we Zion verlieten hebben we nog een aantal keren de auto langs de weg gezet om het mooie landschap nogmaals, helaas voor de laatste keer, in ons op te nemen.

De route naar Page, een ongeveer een 2,5 uur durende rit (188 km) verliep vlotjes en voor het gevoel snel. Het uitzicht was weer prachtig en kon zo de set van een cowboyfilm zijn.

Bijna aangekomen in Page, net voor de staatsgrens overgang van Utah naar Arizona (rond 11.30 uur) raakte we enigszins in de stress. Volgens Google zou het in Page 1 uur eerder zijn. Dus 10:30 uur waardoor we nog een uur de tijd hadden voor onze excursie naar de Upper Antelope Canyon (eigendom van Navajo Indianen) die om 11:30 zou beginnen. De TomTom versprong echter maar niet naar de nieuwe tijdzone waardoor we begonnen te twijfelen of er wel een nieuwe tijdszone zou komen en of we dus wel op tijd zouden zijn voor de excursie. 10 km voor Page versprong de tijd gelukkig 1 uur terug om vervolgens 5 km later weer 1 uur vooruit te springen (volgen jullie het nog?). We gingen er dus vanuit dat we te laat waren voor de excursie. Dit was erg jammer aangezien deze het resterende weekend volgeboekt zat. Aangekomen bij de touroperator bleek dat Indianen gelukkig eigenwijs zijn en hun eigen klok hanteren. Om een lang verhaal kort te maken... waren we op tijd.

Er volgde een 20 minuten durende rit op verharde en onverharde wegen. Pick up trucks waren omgebouwd tot kleine busjes waarin plaats was voor 12 personen, dit achter in de bak van de truck. Eenmaal aangekomen kregen we een rondleiding van de chauffeuse (Navajo Indiaan) in de Canyon. De licht invallen in de Canyon zorgden voor spectaculaire beelden (zie foto’s). Het enige nadeel was dat er een ware invasie van Chinezen was losgebarsten, die alleen maar oog hadden voor hun eigen camera (lees I-pad) en danig in de weg stonden voor het maken van een fatsoenlijke foto.

Terug in Page aangekomen stapten we in de auto. Omdat we door de verschillende tijdszones niet meer wisten of het nu 3, 4 of 5 uur was zijn we vóór dat we naar het motel reden (waar we pas om 16:00 uur konden inchecken) naar de Horseshoe Bend gegaan. Hier heeft de Colorado River zich door de jaren heen in de vorm van een hoefijzer een weg gebaand door het landschap. Deze rivier ligt op een dusdanige diepte, 300 mtr, dat dit een geweldig uitzicht geeft (zie foto).

Eenmaal uit gefotografeerd zijn we op zoek gegaan naar ons motel, LuLu Sleep Ezze motel. Leuk motel met een vriendelijke gastheer. Na een frisse douche te hebben genomen zijn we weer in de auto gestapt om vervolgens een stuk terug te rijden (vlak achter de grens van Arizona) naar Lake Powell. Hier hebben we vervolgens nog een uurtje aan het strand gezeten van dit enorm stuwmeer. De lokale bevolking (en de toeristen) gebruiken dit als watersport- / recreatie gebied.

Op de terugweg naar Page hebben we vervolgens bij de volgende keten, Denny’s, onze honger gestild. Inmiddels zitten we aan een 6pack Corona onze blog te schrijven.

Morgen vertrekken we naar de Grand Canyon met als tussenstop Monument Valley.

• 30 Mei 2015 - 07:15

Rianne:

Wow!!!! Wat un gave verhaole en gave foto's!!!! Ech te gek!! Lekker door gaon mit op en top geniete!!!!! Xxx

• 30 Mei 2015 - 15:18

Gerda :

He Gerard en Sanne,

Wat een geweldige foto,s en ervaring die jullie daar opdoen.
    Geniet ervan.
    We hebben alles doorgelezen.

Groet Frank Gerda
    Sieuwe, Seppe en joppe

• 30 Mei 2015 - 19:46

Miriam:

Super! Leuk om allemaol te laeze en te zeen!
    ich verwach det de volgende fotos van Gerard zeen, dae de auto aant wasse is, nao Monument Valley! ☺
    Grtjs Ralph en Miriam