Dag 11: San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 11: San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 11: San Diego

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Vanmorgen zijn we voor de verandering vroeg opgestaan. We wilden voordat we naar Sea World gingen nog eerst een bezoek brengen aan Cabrillo National Monument. Dit is de plek waar de Portugees Juan Rodiguez Cabrillo de eerste voet aan land heeft gezet. Ook staat er een oude vuurtoren incl. museum en is het tevens een mooi uitzicht punt over San Diego.

Al starend naar de zee zagen we een groot vliegdekschip aan komen varen. (Dit bleek later de USS Carl Vinson te zijn welke terug keerde van de 10 maanden durende operatie t.b.v. de luchtaanvallen in Irak en Syrië.) Prachtig om te zien hoe dit schip onthaald werd. Buiten dit vliegdekschip lagen er nog 2 vliegdekschepen in de haven. Een ervan, is de USS Midway welke uit dienst is sinds 1992 en is omgebouwd tot een museum. Dit schip gaan we morgenvroeg bezoeken.

Op weg naar het Nationaal Monument passeren we de basis van de US Navey. We rijden ook langs Fort Rosecrans, het nationale Navy kerkhof. Net zoals in Margraten staat het er vol met witte grafstenen. Dit kerkhof is ong. 1,5 keer zo groot als Margraten. Indrukwekkend om te zien. Zeker het gedeelte waar de slachtoffers van de recente missies liggen, de gemiddelde leeftijd ligt rond de 20 jaar.

Op naar Sea World. We hebben 3 shows gezien. De eerste met zeeleeuwen en otters, de tweede met orka’s en de derde met dolfijnen. Mooi om de band te zien tussen de trainers en de dieren. Het was duidelijk dat de dieren goed worden verzorgd. Veder hebben we voornamelijk gekeken naar de lokale bevolking die zich de complete dag vol stouwt met alles wat er in de vele (vr)eet- en drinkgelegenheden verkrijgbaar is.

Terug in het motel dachten we op tijd te gaan slapen. We merken dat de volle dagprogramma’s langzaam hun tol beginnen te eisen. Gerard zag echter dat er een natte plek onder de auto lag. Om het zekere voor het onzekere te nemen besloten we om naar het vliegveld (15 min.) te rijden waar het verhuurbedrijf van onze auto is gevestigd. Door een computerstoringduur het allemaal erg lang voordat we aan de beurt waren. Na 1,5 uur kon er iemand naar de auto kijken en ons gelukkig mededelen dat het enkel water was wat lekte en dat we ons geen zorgen hoefden te maken. We lagen uiteindelijk om 23.30 uur in bed… Morgen staat de reis naar Los Angeles op het programma. Voordat we hieraan beginnen brengen we zoals vermeld een bezoek aan de USS Midway.

• 06 Juni 2015 - 08:16

Lianne:

Haaaaa!!

Wat gaaaffff allemaal!!!
    Klinkt echt heel indrukwekkend wat jullie allemaal zien en bezichtigen.
    Ben super benieuwd naar alle foto's!!
    Heel veel plezier nog!!
    Dikke kus van ös!