Dag 13: Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 13: Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 13: Los Angeles

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Juni 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag gaan we de toerist uithangen in LA. We stappen om half 11 op de hop on hop off bus die langs de bekendste bezienswaardigheden in LA rijdt. Er zijn een aantal stops waar je kunt uitstappen om rond te lopen om vervolgens weer met de volgende bus verder te rijden.

Onze eerste stop is de Hollywood Boulevard waar we de walk of fame aflopen en de sterren op de grond spotten. Overal om ons heen is kleur, geluid en drukte. Er valt vanalles te beleven. Ook gaat Gerards wens eindelijk in vervulling. We kijken de Champions League bij Hooters (met natuurlijk een lekker biertje en chicken wings) waar Gerard zijn aandacht moet verdelen tussen het scherm en de meisjes…

Terug in de bus wordt de route vervolgd naar Santa Monica pier. We slenteren langs de attracties, kraampjes en over het strand. Rond 16.00 uur houden we het voor gezien. We rijden met de bus via Rodeo Drive en Beverly Hills terug naar de startplaats. Het valt ons op dat LA een beetje vergane glorie is. Er wordt nog geteerd op bekende acteurs en actrices welke reeds overleden zijn (denk aan oa. John Wayne en Marilyn Monroe). De bus rijdt langs hun huizen, filmsets, hotels en ook het kerkhof waar ze begraven zijn. In de breedste zin van het woord is echte oude historie ver te zoeken.

Ook valt het ons op dat het gemiddelde vetpercentage van de lokale bevolking lager is dan we eerder hebben gezien en er ook wat meer aandacht wordt besteed aan het uiterlijk. Het zwerverspercentage ligt echter stukken hoger. Vooral onder de viaducten is het vechten voor een slaapplek.

Om 19:10 begint de baseball wedstrijd van de LA Dodgers tegen de Saint Louis Cardinals. We eten van te voren nog een pizza bij Domino’s om vervolgens door te rijden naar de parkeerplaats van het Dodgers Stadium. Aangekomen in het stadion weten we niet wat we zien! Overal waar we kijken staan supporters, allemaal gekleed in het blauw-wit(teamkleur), in de rij om bier en friet te bestellen. Even ter info: een getapt biertje kost USD 13 (!).

Het duurt even voor we onze plaatsen hebben gevonden. De nummering van de vakken is niet zoals we hebben gedacht, we zijn binnengekomen door de westelijk ingang en onze plekken zijn bij de oostelijke ingang. Er is in totaal plaats voor 56.000 toeschouwers. Gelukkig is er wifi in het stadion zodat we nog even snel de spelregels van het baseball kunnen doornemen… De sfeer in het stadion is fantastisch! Iedereen gaat uit zijn plaat wanneer er raak wordt geslagen. Tussen de innings door wordt er voor entertainment gezorgd met o.a. de kiss cam. Het is leuk om een keer mee te maken. De Dodgers winnen uiteindelijk met 2-0 na 3 uur spelen.

Na de wedstrijd raken we aan de praat met de mensen die naast ons op de tribune zitten en die in LA wonen. Als we vertellen in welke buurt we logeren en dat we gisteravond in het donker nog de was hebben gedaan wordt ons aangeraden om dit vooral niet meer te doen (letterlijk: DON’T. DO. THAT. EVER. AGAIN.!) Schijnbaar liggen we in een van de mindere wijken van LA (ondanks dat het hotel een 8,2 op zoover krijgt). Dit hadden we gisteravond toen we op het live nieuws hoorden dat er 10 km. verder die avond een moord was gepleegd, ook al gedacht…

Maar goed… met deze wijsheden in pacht lopen we terug naar onze auto, denken we. We zijn alleen vergeten dat onze auto op de westelijke parkeerplaats staat en wij nu dus op de oostelijke. Omdat het donker is kunnen we ons niet meer oriënteren. Het duurt ong. een half uur voordat we onze auto hebben gevonden. Tip! Kijk nadat je hebt geparkeerd naar het nummer dat in koeienletters boven het parkeervak hangt…

Uiteindelijk komen we veilig in onze motelkamer aan. Morgen willen we om 07:00 vertrekken richting de volgende halte, Monterey. We moeten ong. 550 km rijden over highway 1. Dit moet een prachtige weg zijn, we zijn benieuwd. Wordt vervolgd…

• 08 Juni 2015 - 11:40

Gerda:

Lieve Sanne,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Laat je maar lekker verwennen door Gerard.