Dag 18: Midpines – Yosemite National Park - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 18: Midpines – Yosemite National Park - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 18: Midpines – Yosemite National Park

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Juni 2015 | Verenigde Staten, Midpines

Na een gebroken nacht (voor Gerard) in de slaapzaal, zitten we om 07:00 aan de gebakken eieren. Na de auto nog even te hebben volgetankt (ong. €0,95 per liter is beter tanken dan in Nederland!) rijden we naar het Visitors Center van Yosemite. We zoeken een mooie hike uit die ons naar de watervallen zou moeten leiden. We slaan nog snel wat proviand in en gaan op weg.

Het begint meteen steil. Met het fietstochtje van gisteren nog in de
benen is dit wat veel van het goede. De eerste 2 km. is het druk op de weg en moeten we ons een weg banen door de ‘fatties’. We verwachten dat deze niet heel ver zullen klimmen. Onderweg worden we drijfnat door de nevel van de waterval. Na ong. 4,5 km. bereiken we de eerste waterval en is het inderdaad al een stuk rustiger op de weg. Dit is weer eens wat anders dan de droogte van de vorige parken. Het uitzicht is prachtig! We kunnen kiezen om terug naar beneden te gaan of om naar de volgende waterval te klauteren.

Onze beentjes zijn inmiddels warm gedraaid en dus besluiten we om nog een stukje door te lopen. De weg omhoog is stijl, echt stijl. Het is geen weg maar een soort van trap van rotsblokken. Boven aangekomen blijkt dat de tocht het meer dan waard was, het uitzicht is meer dan prachtig! We eten hier lekker onze boterhammetjes op. Ondertussen heeft Gerard ruzie met hongerige squirls en zo dicht bij komen dat je ze kunt aaien. Er wordt gewaarschuwd de beestjes niet aan te raken i.v.m. mogelijke luizen. Gerard probeert ze weg te jagen door ze nat te sproeien met een waterfles. Dit lukt aardig, ze hebben het nu op een rugzak van een ander gemunt. Binnen een paar seconden heeft de squirl een zak pinda’s uit de rugzak gehaald!

Na nog wat mooie kiekjes te hebben genomen lopen we via een andere bergkam terug naar beneden. We hebben in totaal 11,6 km. gelopen en 1600 hoogtemeters overwonnen. Het hoogste punt waar we hebben gestaan is iets meer dan 2.000 meter n.a.p.. We rijden terug naar Midpines. Daar aangekomen springen we onder de douche en eten een hapje in het restaurant van de accommodatie. We zitten nu gewapend met een fles muggenspray bij onze tent, de verslagen te schrijven met een fantastisch uitzicht over de bergen. Er mogen ’s nachts geen etenswaren in de tent of auto worden bewaard, deze moeten worden opgeborgen in beer-proof metalen locker.

Morgen moeten we om 08:00 uur in Yosemite zijn. We gaan dan met een hikersbus naar Glaciers Point op 2.200 meter hoogte om vanaf daar een hike van ong. 14 km. golvend naar beneden te lopen. Dit betekent dat we 06:15 uur in de auto moeten zitten, beter dan héél vroeg. Daarom nu, welterusten!