Dag 20: Midpines – Bodie – Lone Pine - Reisverslag uit Bodie, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 20: Midpines – Bodie – Lone Pine - Reisverslag uit Bodie, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 20: Midpines – Bodie – Lone Pine

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Juni 2015 | Verenigde Staten, Bodie

Wéér een dag vroeg opstaan… Om 07:15 uur zitten we gewassen en wel in de auto. We rijden eerst naar Bodie via de Tioga Pass, dit is een rit van ongeveer 220 km en duurt 3,5 uur. De tijd vliegt om. Het is namelijk een zeer bochtige weg die ons eerst omhoog leidt naar 3.031 meter hoogte en vervolgens weer omlaag naar 1.524 meter. Onderweg passeren we prachtige uitzichten en een aantal meertjes welke worden gevorm door het smeltwater uit de bergen (zie foto). Onderweg ontbijten we gezellig langs de weg.

Ong. 35 km. voor Bodie moeten we volgens Tommie rechtsaf inslaan. De weg wordt langzaam aan slechter. Er staat een bord langs de weg waarop ‘extreme rough road’ staat. We denken dat dit wel mee zal vallen en rijden door. De laatste 10 km. verandert de asfaltweg in een zandweg vol stenen, keien, gaten en ribbels. Hmm… omdat we in the middle of no where zaten besloten we toch maar door te rijden. Met 15 km. per uur vervolgen we onze weg. Het enige positieve is dat we een dikke marmot en een schorpioen zien (Sanne ten minste terwijl ze nota bene ook nog reed, Gerard was druk bezig met de weg inspectie). Na de laatste bergrug zien we in de verte Bodie liggen. Ook zien we een andere, fatsoenlijke, weg. Blijkbaar zijn er 2 toegangswegen…

Bodie is een spookstad waar in 1859 goud werd ontdekt. Hierdoor werd Bodie omgevormd van een geïsoleerd mijnkamp met enkele goudzoekers tot een snel groeiende plaats in het wilde westen. Bodie stond vooral bekend om zijn losbandigheid. Moorden en gevechten waren dagelijkse praktijk. Na een grote brand in 1932 werd het grootste deel van de stad verwoest en trokken de mensen weg. In de jaren ’60 is het dorp een State Park geworden. De huizen en gebouwen die er nog staan zijn in tact gebleven. Fascinerend om te zien, de meubels, het behang, de school, het mortuarium, het kerkhof, alles is in dezelfde staat zoals het meer dan 80 jaar geleden werd achtergelaten (zie foto’s).

Rond 12:30 uur vervolgen we onze weg richting Lone Pine. We nemen de andere weg terug richting de bewoonde wereld. I.p.v. 10 km., hoeven we nu slechts 2 km. te hobbelen. Vervolgens draaien we de Highway 395 op. Hieraan ligt ook onze volgende tussenstop, Lone Pine. Rond 15:30 uur arriveren we bij alweer het een na laatste motel van onze reis. Het is ong. 35 graden. Na te hebben ingecheckt koelen we even lekker af in het zwembad. We eten ’s avond een hapje in een plaatselijk restaurant en na de boodschappen voor morgen te hebben gedaan gaan we naar bed. We willen morgen voor de laatste keer om 06:00 uur opstaan. De reis zal naar Death Valley leiden, het laatste en warmste National Park van onze reis. We verwachten in de late middag in Vegas te arriveren. Wordt vervolgd…