Dag 9: Needles – Joshua Tree NP – San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 9: Needles – Joshua Tree NP – San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 9: Needles – Joshua Tree NP – San Diego

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Om half 8 stonden we op om aan de 600 km lange reis richting San Diego te beginnen. Na een lekker Amerikaans ontbijtje reden we eerst 230 km naar Joshua Tree Park, voorlopig het laatste National Park dat we bezoeken. Het is wederom heet, ong. 30 graden. Onderweg passeren we Wonder Valley, een fascinerende plek. Volgens ons was het ooit een bewoond gebied, echter nu lijkt het wel een moderne ghost town. 90% van de ‘huizen’ (lees weer krotten en stacaravans + bijbehorende auto’s en caravans) stond leeg of was ingestort. Er waren resten te zien van wat ooit restaurants en bar’s waren. De kerk en enkele huizen waren wel nog in goede staat en de grond er om heen bijgehouden (zie foto voor een indruk). Het lijkt over het algemeen wel dat men zich makkelijk oppakt en huis en haard achterlaat om zich elders te vestigen. We vragen ons af of er op deze huizen geen hypotheken rusten…

Aangekomen bij het Visitor’s Center van Joshua Tree NP hebben we een plattegrondje gehaald en bepaald welke wandelingen we zouden doen. Joshua Tree Park is een ander soort park dan we reeds hebben gezien. Het is een soort maanlandschap dat vol staat met vreemde bomen die we nog nooit ergens hadden gezien, de Johua Tree’s (zie foto). We hebben een tweetal wandelingen van elk 2 kilometer gedaan. De plaatjes op het plattegrondje beloofden bloeiende cactussen met hier en daar water. Maar helaas, als we dit hadden willen zien hadden we in de lente of in de herfst moeten komen. Momenteel is alles kurkdroog. Desalniettemin was het leuk om dit park van noord naar zuid te doorkruisen, waarna we de route vervolgden naar San Diego.

Rond 19:00 uur naderden we San Diego, het zuidelijkste punt van onze reis. De temperatuur was echter 20 graden lager dan gisteravond. Na ongeveer 7 dagen in de natuur te hebben doorgebracht was de drukte van een 7 baans interstate (autosnelweg) waar we van links en rechts werden ingehaald weer even wennen. Eenmaal aangekomen bij ons motel, waren we helemaal gaar van de lange reis. We hebben in een leuk restaurantje in de buurt van het motel wat gegeten waarna we ons bed zijn ingedoken.