Dag 12: San Diego - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 12: San Diego - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 12: San Diego - Los Angeles

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Juni 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen zijn we naar de USS Midway gereden. Dit is een vliegdekschip dat bijna 40 jaar lang voor de US Navy heeft gediend. Het was destijds het grootste schip dat gebouwd is. Een audiotour leidde ons langs alle bezienswaardigheden in midden- en benedendek. Tevens kregen we een rondleiding op het bovenste dek door een oorlogsveteraan welke gepassioneerd over het schip vertelde.

Leuk om te vermelden is dat de gehele Amerikaanse bevolking super trots is op alle mannen (en vrouwen) die dienen of hebben gediend voor the US of A. Er wordt bij bijv. publieke evenementen vooraf applaus gevraagd voor deze mensen en ook zijn er stickers/badges met de tekst ‘served the US military army’ die mensen op hun tas/jas plakken.

Na bijna 3 uur rond gelopen te hebben werd het tijd om naar Los Angeles te vertrekken waar we 2 nachten zullen verblijven. Door vele wegwerkzaamheden, files en ongelukken duurde de reis wat langer dan gepland. Ons initieel plan was om Hollywood deze middag nog te bezoeken. Omdat we pas om 18:00 in de stad arriveerden hebben we enkel het Hollywood sign bezocht, zie foto. Hiervoor moesten we een onverwachte stijle klim maken.

Na bijna 2 weken in the States rond te rijden zijn we nog steeds niet op de hoogte van de verkeersregels. Naar onze mening mag degene die als eerste een kruising nadert ook als eerste doorrijden, op deze manier hebben we zonder ongelukken namelijk al bijna 3.000 km. gereden. We moeten de exacte regelgeving nog googlen…

Ook moesten we wennen aan de hoeveelheid zwervers. Op onderhand elke hoek van de staat er wel een met zijn/haar hele hebben en houwen in een winkelkar. Ze doen (tot nu toe) geen vlieg kwaad, maar we vinden het toch niet zo prettig als ze in het donker achter ons lopen.

Na aangekomen te zijn bij ons motel hebben we de eigenaar gevraagd naar de dichtstbijzijnde wasserette. Na bijna 2 weken hebben we niet veel soeps meer in het koffer zitten. Gewapend met plastic draagtassen vol vuile was en een tube wasmiddel liepen we richting de wasserette. Dit was toch wat verder lopen dan verwacht, we raakten steeds verder van de grote weg verwijderd en hadden spijt dat we niet de auto hadden gepakt. Dit in combinatie met de vallende avond maakte dat we ons niet geheel meer op ons gemak voelden…

Eenmaal in de wasserette hadden we geen idee hoe deze apparaten werkten. Alle aanwezige wassers spraken geen woord Engels. De gebruiksaanwijzing van de apparaten was er niet. Om een lang verhaal kort te maken liggen we nu veilig in bed en zijn onze kleren weer lekker fris!

Morgen is de planning om als echte toeristen met de hop on - hop off bus langs alle bezienswaardigheden van LA te rijden. We willen ook nog even het strand bezoeken om te kijken of we nog wat spierbundels kunnen spotten. Morgenavond staat er een baseball wedstrijd op het programma.