Dag 15: Monterey-San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu Dag 15: Monterey-San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sanne Storms - WaarBenJij.nu

Dag 15: Monterey-San Francisco

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag zullen we onze weg richting San Francisco vervolgen. Voordat we dat doen gaan we eerst de Pacific Ocean op met een boot om walvissen te spotten. Inmiddels zijn we zo geroutineerd in koffers pakken dat we binnen 10 minuten de auto hebben ingeladen. We scoren nog snel even een ontbijtje in het motel. Sanne gaat vandaag haar zeeziekte trauma overwinnen en is gewapend met reistabletten en drukpuntarmbandjes.

Eenmaal op de boot varen we ongeveer een half uur totdat we op een plek zijn aangekomen waar het ong. 4,5 km. diep is. Meteen laat zich een Grey Whale zien. Hij springt bijna helemaal uit het water om hier vervolgens sierlijk weer in te duiken. Helaas is Gerard zó druk met de fotocamera in de weer dat hij het moment suprême heeft gemist. Het is inmiddels zo koud dat we niet meer fatsoenlijk met elkaar kunnen praten omdat onze gezichten gevoelloos zijn geworden.

We varen in de mist en kunnen niet verder dan 5 meter kijken. Het hierna volgende uur zien we nog een stuk of 5 walvissen. Helaas hebben deze geen zin meer om te springen maar laten ze enkel hun staart zien.
We varen door naar een stuk water dat wat warmer is. Hier zien we een heleboel dolfijnen die uit het water springen en een heel stuk met onze boot meezwemmen. Erg leuk! Gerard is wéderom druk met de camera en heeft ook de dolfijnen niet gezien…

Als laatste varen we naar een gebied waar zich normaal killer whales (orka’s) laten zien. We liggen hier een minuut of 10 helemaal stil (in de mist) en wachten totdat zich een orka laat zien. Gerard heeft dit keer zijn camera aan de kant gelegd, maar helaas geen showtime vandaag. We varen terug naar de haven. Er hebben zich volgens de reisleidster een hele boel ‘BE-AU-TI-FULL’ animals laten zien vandaag, schijnbaar is niet iedereen zo ‘lucky’ als wij… Sanne heeft gelukkig niet hoeven overgeven, dan kan niet iedereen op de boot zeggen. Er zijn verschillende mensen, wederom Chinezen, die de hele tocht de vissen hebben gevoerd.

Na terug te zijn aangekomen in de haven eten we een heerlijk broodje gerookte zalm en stappen we in de auto. We rijden 200 km. naar San Francisco. Aangekomen in de motelkamer werd Sanne compleet verrast. Er stond een boeket bloemen, een fles wijn en een grote happy B-day helium ballon in de kamer voor haar verjaardag. Super lief! Bedankt pap, mam en Sjors!

We kleden ons snel om en gaan de pier van San Francisco ontdekken. Even later zitten we met een heerlijk pilsje in de zon op het terras voorbijgangers te bekijken. Het is eigenlijk de eerste keer deze vakantie dat er hiervoor gelegenheid is. In de andere 2 staten waar we zijn geweest (Arizona en Utah) mag er enkel alcohol worden geserveerd als er ook bij gegeten wordt.

Vervolgens gaan we door naar pier 39 waar we gezellig verse vis hebben gegeten. Daarna naar bed. Morgen moeten we weer vroeg op. We hebben een excursie naar Alcatraz op het programma staan. Wordt vervolgd…